Friday, July 8, 2011

Nano : Kenapa Nano?

Kepada yang baru mengenali aku, atau yang dah lama... 


Mesti masih ada lagi dikalangan korang yang masih lagi tertanya-tanya kenapa nak panggil aku nano? Even yang dah panggil aku nano lama pon tetiba tertanya.."Eh, nape nano ae?" Selalunya aku segan nak cerita.. Jadi aku jawab, " Panjang ceritanya..." Susah lah nak cerita.. kalo aku cerita mesti nak detail gile.. Takpe, aku wat entry kali ini nak jelaskan dengan panjang lebar. Pastu, kalo ada yang tanya lagi, aku suh die bukak entry neh.


Segalanya bermula dengan cerita Angle Tales...




Aku jenuh cari season one nyer cerita kat youtube.. dulu ade.. tapi dah kena remove.. season dua jeh aku jumpe.. 


Dalam cerita tuh ada watak nama Kurumi (tgk kt SINI, scroll sikit).. Dia akan habiskan ayat die dengan perkataan "nano".. Ada kat video tuh minit ke 14. Kurumi neh comel lah bila buat cam tuh nano! 




Nak dijadikan cerita... masa aku form 2, aku try lah tiru style die sebab aku rasa ianya cute! Pergi sekolah pepagi jumpa member, 
"selamat pagi nano!".. 
"Hey, ko wat ape nano!".. 
"nak pinjam pensil nano!"...
Tuh lah skrip aku mase tuh.. mase tuh zaman bebudak.. tau main jeh.. masa nak wat email yahoo yang pertama aku pon aku buh nano tuh (nain_nano).. Zzz...


Dalam comel-comel aku, ade jugak yang tak suka (ceh, bajet gile aku!)...
"Nano...nano.. Hahaha (gelakkan aku).." Pastu bile jumpa aku, "mana nano! nano! ko?".. Pastu aku rasa cam sesuai lak nano tuh dengan aku... Herm.. Memula orang member wat seloroh jeh.. Lama-lama melekat.. 
Tapi stay lagi ada kawan-kawan yang panggil aku "nain".. 


Masa dekat MRSM aku sengaja men"famous"kan nama Nano neh sebab ramai sangat nama Zul kt maktab aku.. Susah nak bezakan. Dah lah tuh, ade jugak yang sama sebijik ngan aku.. lagi lah aku rasa nain tuh tak sesuai.. 



Sebab dah terlalu biasa nama nano tuh dengan kawan-kawan sebaya, aku tak lah kesah.. cuma segan sikit bile cikgu panggil nano jugak... aku tak biasa sangat lau orang lagi tua dari aku panggil aku nano.. 


Tuh mase kt maktab.. Aku baru ingat nak orang panggil aku Zul or Nain dekat U.. Tapi, bila dah ramai budak maktab aku dapat U same dengan aku.. Terbawak-bawak jugak nama nano tuh.. Huhuhu.. Nano... Nano...

No comments:

Post a Comment