Saturday, May 7, 2011

Nyamuk oh nyamuk

Hehehe.. tajuk entry kali ini cam pelik je kan? Sebenarnya, dah 2-3 hari aku tidur tak lena. Semuanya gara-gara nyamuk. Kalau gigit tak gatal takpe. Nie tak, gatal! Cam kene gigit semut! Hari nie aku tekad nak dapatkan tidur yang lena.. So, aku kena lah beli benda yang boleh halau nyamuk... 


Tapi before that, kena tahu nyamuk tuh apa dulu... 
Menurut Wikipedia versi bahasa melayu, nyamuk adalah serangga tergolong dalam order Diptera (saudara lalat) bla bla bla bla.... mosquito (nyamuk dalam bahasa inggeris) berasal daripada bahasa sepanyol yang bermaksud lalat kecil... 


Nyamuk betina menghisap darah untuk bertelur. Pembetukan telur memerlukan protein (dalam darah) kerana diet mereka hanyalah madu dan jus buah yang tiada protein. So, nyamuk jantan tak isap darah! Gatalnya nyamuk betina neh nak isap darah aku! Hish! Banyak lagi lah laki yang lagi sasa dari aku! Pergi! Pergi!


Kita tengok ape yang nyamuk jantan buat pulak...




HIV Positive?? Pastu bunuh diri dengan ridsect?? Hem....




Nie dah bankrup pon nak bunuh diri juga???



Memang dasar betina curang.. Sian.. nak bunuh diri tuh... huhuhuhu....

Ok. kita dah tau nyamuk suka apa dan apa dia buat bila nak mati.. Jom pie kedai usha barang nak bunuh nyamuk... Hehehehe..

Alamak! banyaknya!! mana satu nak beli neh???


Pilihan a


 Hem.. Nak beli nie lah.. boleh foging bilik.. bia mati semua nyamuk.. Tapi.. nanti bila dah hilang bau.. Datang nyamuk lain pulak...

Pilihan b

Yang ini nampak cam efektif.. Tengok yang lain dulu...

Pilihan C

Yang memang jadi pilihan sejak dulu lagi.. Hehehe.. Sikit asap tapi tetap berkesan.... Hem.. 

Nak beli mana satu neh???

Last-last... aku beli  A dan C.... Aku nak test. Malam nie nak pakai C! Roommate! Malam nie kita tidur dengan aman!

No comments:

Post a Comment