Sunday, June 26, 2011

10 Benda Yang Disukai/Dibenci?! Suck!

Aku tak berminat nak tulis 10 Benda Yang Disukai atau Dibenci. Bukan tujuan entry aku kali ini. Memang tak dinafikan yang aku ada jugak benci sesetangah benda dan ada jugak suka giler sesetangah benda. Tapi semua itu bersifat sementara. Kejap ada, kejap tak ada! Chipsmore! 




Aku bukan seorang yang tetap pendirian. Honestly! Senang berubah pendirian bila-bila masa. Orang yang kawan ngan aku mesti cakap aku, "Suck lah ko! boleh bagi keputusan tak?". Sengal kan hidup aku. Aku memang cepat menggelabah bila salah.. panik.. pastu blur.. lantak lar... 


Disebabkan aku memang sudah nak tetap pendirian, jadi, 10 benda yang disukai / dibenci keh... 5 keh.. 15 keh.. tak akan wujud secara tetap dan tegap! Benda yang aku suka, lama-lama aku boleh benci.. Benda yang aku benci, lama-lama aku boleh suka. So? What the point aku nak listkan semua benda tuh kalau benda tuh boleh berubah bila-bila masa?




Contoh: Dulu masa aku kecik-kecik, aku tak suka makan kerang, tomato, dan terung. Pastu, bila aku dah besar panjang.. Aku boleh pulak makan semua benda tuh.. Pelik-pelik... Kalo orang tanye makanan / minuman kegemaran... aku akan.. "erm... ape ae? aku makan jeh ape-ape. asal halal.."


Aku akan ikut flow jeh.. ikot jeh keadaan sekeliling..Kita bila duduk kat tempat orang, kena ikot cara orang. Kalau ikot cara sendiri.. mati lah diri.. Cuba jadi macam air yang sedang mengalir dalam sungai... Kalau ade curam, air tuh berani jeh terjun.. kalu ade batu, berani jeh redah.. Bila agaknya aku bole jadi berani macam air? huhuhu.. 


Kalau cara diorang tuh menyusahkan, aku stay boleh follow.. Tapi aku follow dengan perasaan yang tak puas hati lah.. sambil bebel sesorang.." kan ada jalan nie, nape nak kena pakai jalan tu jugak? menyusahkan orang jeh. kire senang dieorang jeh. senang aku? mane? " Aku bebel sesorang jeh. Takde orang nak dengar pon bebelan aku. Huhuhu..


Sebenarnya, aku nak cakap: korang takkan jumpa 10 benda yang aku suka dan 10 benda yang aku benci dalam blog aku. Aku tak ada semua itu. 

No comments:

Post a Comment