Sunday, April 17, 2011

Ekspidisi Gua Tempurung

Gua Tempurung terletak di Gopeng, Perak. Struktur geografi dan bentuk-bentuk batuan dalam gua yang menarik menjadikan ia sebagai destinasi pelancongan dan akitiviti riadah dikalangan penduduk tempatan mahupun pelancong luar. Ceh, cam pemandu pelancong pula aku neh.. hehehe.
Selepas keluar dari gua guna laluan air. Habis basah.


Best kot travel dalam gua. 10 April 2011 yang lepas, aku dan kawan-kawan aku pergi ke sana untuk beriadah. Hehehe.. Saja nak spend time nak reduce tension semasa sibuk membuat assignment Huhuhu. Kami memilih pakej Grand Tour dengan bayaran sebanyak RM22.00 seorang. Berbaloi kot. Duduk dalam gua dengan buat aktitivi lasak dekat 4 jam 23 minit (!) sambil menikmati panorama dalam gua. 
Jenglot atau wanita mengandung?
nampak muka orang tua tak?




Aktiviti pertama, jalan-jalan dalam gua ikut tangga dan jalan yang siap dibina. Tengok bentuk - bentuk yang menarik. Pastu meredah dalam gua tanpa ikot laluan jalan kaki yang dibina, tapi ikut laluan air. Antara aktiviti dalam tuh, merangkak dalam air, melungsur kat kaki bukit dalam gua tuh, dan meredah lorong - lorong sempit.
lorong sempit..


gelungsur!
Gelap kot dalam gua tuh. Memang kena bawa lampu suluh. Bawa bateri lebih sekali ae.. Mana lah tau tetiba habis bateri ke an.. tak pasal bergelap dalam gua tuh


aku dan dua pupu aku. yang budak aku tolak muka die tu takde pertalian darah k.
Paling best bagi aku, merangkak dalam laluan air. Best! Kalau air tuh macam dalam sikit, sedap lah menerapungkan diri, pastu ikot jeh arus air. Dapat tengok siling gua dalam laluan air yang sempit tuh. Hehehe. 
membasuh kasut yang penuh dengan pasir
ranger yang banyak bantu mase buat aktiviti lasak


Casio 2747
Thanks kot kat abang aku sebab hadiahkan aku jam Casio model 2747. Tahan lasak. Aku berendam semua... merangkak dalam air.. Ok jeh. Tak mati pon. Selamat lagi jarum nyer berpusing. Beli jam yang ori tau lain kali! (^ ^)V.

1 comment:

  1. ala nano, aku baru ja nk post nate ni.. xaci2.. sobs2..haha

    ReplyDelete